School en break - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Anne Hoff - WaarBenJij.nu School en break - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Anne Hoff - WaarBenJij.nu

School en break

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 December 2015 | Verenigde Staten, McMinnville

Hallo!

Ik heb al lang niks meer geschreven omdat ik het de afgelopen periode belachelijk druk had. Er waren zo veel dingen die ik moest doen en wilde doen dat deze blog me totaal was ontschoten.
Sinds mijn vorige blog heb ik heel veel nieuwe dingen meegemaakt. Zo was het onder andere al een tijd geleden Halloween. Dit was me een gebeuren zeg. Iedereen was er al weken dan wel maanden van te voren mee bezig. Er moest een outfit geregeld worden en de hele campus moest worden versierd. Ook moest er natuurlijk snoep worden gekocht om naast je kamerdeur te zetten en op de avond zelf uit te delen aan de kinderen die het aandurfden om langs te dorms te gaan voor trick and treat. Mijn dorm had als thema 'Candy World'. De dorm was prachtig versierd met allemaal dingen, hoewel ik hier niet mijn steentje aan heb bijgedragen. Ik had het namelijk lekker druk met school. Die vrijdag zijn we naar een feestje geweest, half verkleed omdat we niet zeker wisten of we nou wel of niet in onze kostuums behoorden te komen. De avond daarna was het dan echt Halloween. Ik ging met drie vriendinnen en 1 vriend naar een andere, hele grote universiteit een uurtje rijden hiervandaan om de vetste feesten mee te maken. Gelukkig was ik zo slim om mijn antropologie fieldwork project vlak voor vertrek te plannen waardoor alles bijna in de soep viel. Voor dit fieldwork project moest ik naar een barbershop om te observeren. Dit was me een hele ervaring. Ik was het enige meisje en werd heel raar aangestaard gedurende de hele tijd dat ik daar zat. Maarja, ik had natuurlijk geen tijd om hier bij stil te staan want er stonden leuke feestjes op me te wachten. Na dit observeren snel maar zeer zorgvuldig en goed te hebben afgehandeld, rende ik in de stromende regen (20 minuten!!) naar huis. Ik moest snel omkleden in mijn prachtige engelenoutfit. Annewil was de duivel, dus samen waren wij een perfect duo. Eenmaal in de auto onderweg naar de universiteit kwam de stemming er snel in. Een groep jongens die we hadden ontmoet hier op Linfield zaten op die andere universiteit in een frat huis op ons te wachten. Toen we na een tijdje chillen op weg gingen naar de feestjes, viel het pas echt op hoe anders wij waren gekleed dan alle andere gekke amerikanen. Alle meisjes hadden zo weinig mogelijk stof aangetrokken. Daar liep ik dan, in mijn lange broek, vest, winterjas (het zo koud!!), waar naast mij meisjes in badpakken die strings waren rondhuppelden. Ik voelde me op zijn zachtst gezegd niet helemaal op mijn plek. De feestjes waren lastig om in te komen, aangezien je of uitgenodigd moest zijn, of moest betalen. Gelukkig werkte de buitenlanderkaart heel goed. Gewoon zeggen dat je uit Nederland komt en hoppa je bent binnen. Na een interessante avond zouden we gaan slapen in dat frat huis. Ik was zeer benieuwd hoe dat allemaal zou gaan, omdat daar allemaal gekke jongens woonden. Gelukkig ging alles prima en kregen we zelfs de bioscoop die ze in hun kelder hadden toegewezen om te slapen. Genoeg banken om op te liggen dus. Toen we wakker werden moesten we snel terug naar Linfield omdat onze gehuurde auto bijna ingeleverd moesten worden. Volgens mij waren we precies twee minuten van te voren terug, perfect getimed.
Na dit gekkie weekend moest er een maand vol gestudeerd worden. Die amerikanen houden wel van veel papers en toetsen opgeven. Ik weet niet precies meer wat ik allemaal heb gedaan die maand. Daarom ga ik verder met de dingen die ik wel nog weet, namelijk Thanksgiving Break!!!!
Deze was afgelopen week en dit was echt de beste week ooit. Ik ging samen met Annewil mee naar Sarah's huis. Sarah woont in Tacoma, iets van 3 uur rijden ten noorden van Linfield. Samen met haar ouders, broertje en 2 pugs woont ze op de country and golf club. Een super, super mooi en groot huis. Perfect om te break te spenderen natuurlijk. Annewil en ik hadden het beneden deel van het huis voor onszelf. Ze hadden een eigen (!!) bioscoop waar we in sliepen. Het klinkt nu een beetje alsof ik hele nachten in bioscopen doorbreng in Amerika maar dat valt mee hoor. De eerste dag gingen we een beetje het huis (met enorme tuin en zwembad) verkennen en de buurt verkennen. We zijn met de hondjes langs de kust gaan lopen en hebben de zonsondergang aanschouwd. De avond hebben we, als elke avond erna, in de bioscoop doorgebracht met films. De tweede dag zijn we naar Seattle geweest, een grote stad in de buurt van Tacoma. Sarah's vriend was ook mee. In Seattle hebben we wat rondgelopen. We zijn naar Pike's place geweest waar mannen zingen en met vissen gooien en hebben we wat gewinkeld. De maandag zijn we naar Mockingjay part 2 (een film) geweest met een vrinedin van Sarah. Die bioscoop was gekkenhuis. Deze stoelen waren zo groot dat er minstens 3 mensen op konden zitten en ze konden ook nog eens in een liggende positie worden gebracht. Perfect om een filmpje te kijken. Hierna zijn we met z'n vieren in de mall gaan shoppen en zijn we uiteten geweest in een heel goed restaurant. De dag erna had Sarah een afspraak om haar jurk te passen voor Cotillion. Dit is een of andere feestelijkheid voor de elite, waar ze voor het eerst aan deel mag nemen. We hebben nog wat gewinkeld in de mall en zijn twee van Sarah's vriendinnen gaan meeten. Die waren wel een beetje boos omdat we heel laat waren helaas. In de avond zijn we gaan eten op die country and golf club waar de vader van Sarah in het board zit. Ze eten daar meerde keren per week dus dit was heel gewoon voor ze, maar voor Annewil en mij was dit de eerste keer. Het was in super mooi en luxe allemaal. Heeerlijk eten ook. Op woensdag hadden we een huiswerkdagje gepland. Ik moest namelijk de maandag na de break 10000 papers and een midterm exam inleveren. Donderdag was het zover, Thanksgiving!!! Annewil en ik maakten een Nederlandse appeltaart, die helaas wel wat anders uitpakte maar desalniettemin best goed uitpakte. Het diner was zoooo groot en lekker. Ze hadden een enorme turkey gekocht en allemaal lekkere dingen gemaakt als mashed potatoes, green beans, deviled eggs, pumpkin pie, pecan pie en nog meer lekkers. Na dit enorme maal was het tijd om uit te buiken op de bank met een filmpje erbij. Op vrijdag zijn we samen met Sarah's vriend, haar vriendin en haar vriend naar een hele grote football game geweest. Sarah's opa en oma hebben een clubmembership maar zitten momenteel op Hawaii waardoor wij hun plekken konden hebben. Met hulp van vrienden hadden we de andere plekken ernaast ook kunnen bemachtigen. We hadden echt de beste plekken ooit, chille stoelen en lekker eten. Heel leuk om zo'n spektakel in het echt mee te maken. Als leuke bijkomstigheid had ons team ook nog eens gewonnen! Hierna was het tijd voor Black Friday shoppen. Dit is altijd de dag na Thanksgiving. Dan zijn er enorme sales in alle winkels. We waren nogal laat dus we hebben hier niet veel van meegekregen. De sales waren niet geweldig eigenlijk, maar wel leuk om te zien hoe erg gevuld een enorme mall kan zijn. Op zaterdag ging ik met de trein naar de familie in Portland waar Vince ook veel was. Ik stapte op een mini station op waar opeens een vrouw stond die in the international office werkt op Linfield en dezelfde trein bleek te nemen, erg toevallig. Toen de trein er was bleek dat ze eerst alleen groepen van drie of meer mensen naar binnen lieten, wat ik echt onzin vond. Er kwamen twee jongens naar me toe en vroegen of ik hun groep wilde joinen waardoor ik alsnog vroeg binnen was en een goede plek kon uitzoeken. De reis was prachtig, het had licht gesneeuwd dus de omgeving was wittig. Erg mooi!! Eenmaal bij de familie aangekomen ging ik met de dochter (van mijn leeftijd) en haar vriendin mee naar de nail salon. Niks voor mij natuurlijk, dus ik ben op een stoel gaan zitten en heb lekker naar de werkende Chinese vrouwtjes gekeken. Ik vermaakte me best moet ik toegeven. Als avondeten had de moeder boerenkool gemaakt en als toetje zelfgemaakte boterkoek. Zo lekker allebei!!! De laatste dag van mijn break zijn we eerst in een of ander Chinees gekkenhuis restaurant gaan eten. Dit was letterlijk gekkenhuis. Allemaal gillende Chinezen en opscheppende Amerikanen. Hiertussen hebben we een uur gewacht tot er eindelijke een tafel vrij kwam. Het eten was wederom heerlijk, dus het wachten meer dan waard. Hierna zijn we gaan wandelen door een heel leuk deel van Portland. Als afsluiter van de dag zijn we gaan schaatsen wat voor mij al een tijd geleden was. Super leuk om weer eens te doen! De familie is zo leuk en aardig. Het voelt echt als thuiskomen als ik daar ben. Na deze avontuurlijke dag kwam Sarah me ophalen om me terug te brengen naar campus. Ik heb de hele avond nog hard moeten werken om al m'n dingen af te krijgen. Dit is iets wat ik nu weer moet gaan doen, dus het is tijd om te stoppen.
Over drie weken bevind ik me weer even in Nederland!! Ik heb enorm veel zin om iedereen weer te zien, weer in een vertrouwde omgeving te zijn en even wat uit te rusten.

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, McMinnville

Anne

Jaar studeren in Amerika aan Linfield College.

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 8603

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: