Winterbreak en eerste weken van springterm - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Anne Hoff - WaarBenJij.nu Winterbreak en eerste weken van springterm - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Anne Hoff - WaarBenJij.nu

Winterbreak en eerste weken van springterm

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Maart 2016 | Verenigde Staten, McMinnville

Hoi!

Zo dat is weer een tijd geleden. Ik weet even niet zo goed waar ik ben gebleven met vertellen, maar ik zal bij m'n winterbreak beginnen.
Deze was echt top. Ik had een hele lange maar leuke vlucht naar huis. Ten eerste natuurlijk omdat ik weer naar huis ging en iedereen weer kon zien. Ook omdat ik naast super leuke en grappige mensen zat, dus ik heb weer leuke vliegtuiggesprekken gevoerd. Eenmaal op Schiphol was ik zo blij maar vond ik het ook weer heel gek om in Nederland te zijn. Er stond een geweldig welkomstcomité voor me klaar alleen ze stonden lekker met hun rug naar de deur waar je doorheen moet, dus ik stond een tijdje achter hen van nou echt leuk zeg om weer terug te zijn. Maaar toen ze me eenmaal in beeld hadden kon het gegil beginnen en kwamen de gekke blikken van andere mensen. Het was heerlijk om weer even thuis te zijn. Gewoon weer lekker eten en een chill bed zonder mensen die de hele tijd je kamer binnen komen (wat ook erg gezellig is!!!). Na een nachtje thuis slapen ging ik alweer op vakantie met papa, mama en Vince. Ik vond dit echt een top plan, want zo konden we weer even met z'n vieren zijn zonder dat ik de hele tijd andere afspraken had. We gingen met de boot naar Newcastle en we zaten met z'n vieren in een hutje. Het weer was alleen niet heel gunstig dus de boot was de hele tocht lekker aan het schommelen. Iedereen ziek en kostend op een boot waar je niet eens kan lopen omdat hij zo heen en weer gaat. Nou alles leuk en aardig maar toen we de boot afreden hadden we mooi een flat tire dus konden we daar weer achteraan. Gelukkig konden we toen toch eindelijk met een gloednieuwe band onze reis beginnen. We hebben het echt heel leuk gehad, het was super leuk om weer wat tijd met z'n vieren door te brengen. We hebben een paar dagen Engeland en daarna een paar dagen Schotland gedaan met weinig regen. Hadden we toch weer goed geregeld dat de overstroming van Engeland begon op de dag waarop we weer vertrokken naar Nederland, dus veel last hebben we hier niet van gehad.
Vervolgens waren de dagen thuis hartstikke leuk. Ik heb het wel echt enorm druk gehad maar toch genieten. Ik was druk bezig met meelopen voor studies omdat ik die ook nog moet uitkiezen voor komend jaar. Dat wordt nog wat maar ik heb er wel een paar die me aanstaan. Verder heb ik een erg verlate sinterklaas met mijn familie gevierd en heel veel met vrienden afgesproken. Ook nog tijd doorgebracht met m'n ouders en vinnie en tussendoor nog getraind en wat wedstrijden waterpolo meegespeeld. Na een aantal top weken vond ik het toch wel lastig om weer weg te gaan. Ik besefte weer extra wat ik achter zou laten en waarom weggaan als ik het super leuk heb? Aan de andere kant had ik nog twee hele vette weken op de planning staan.
Ik vloog niet naar Portland maar naar Toronto. Hier had ik afgesproken met Annewil en Ellen. Na een nachtje in Toronto werden we opgehaald door de neef van Ellen en reden we naar zijn huis. Ellen heeft twee ooms met familie in Canada wonen. We verbleven bij een van de twee en aangezien ze allemaal huizen in de omgeving opkopen hadden we gewoon even een huis voor onszelf, dusja waarom zouden we daar nee tegen zeggen. De familie waar we verbleven was super leuk en grappig. 3 zoons en 1 dochter die allemaal thuis woonden. Het bedrijf was enorm met 500 koeien en slechts 46.000 kippen. Ik heb oprecht een van de leukste weken van mijn leven gehad hier. Er lag veel sneeuw en we gingen onder andere sneeuwscooteren, tuben, met een autootje gekke dingen doen. Ook zijn we nog naar de andere familie en naar de Niagara watervallen geweest. Hierna was het dan toch echt tijd om weer naar Portland te gaan. In Portland heb ik nog een paar dagen heel leuk doorgebracht bij de familie. Het was erg fijn en gezellig om hen weer te zien. Hierna ben ik nog een paar dagen naar Annewil's friendship family moeder geweest en toen was het tijd om naar campus te gaan! Ik had heel erg veel zin om weer op campus te zijn en al m'n vrienden weer te zien. Ik besef me steeds meer hoe erg ik het hier ga missen en hoe graag ik langer zou willen blijven. Helaas zit dit er echt niet in en moet ik volgend jaar weer gewoon naar Amsterdam.
De eerste week op campus was enorm gekkenhuis. Ik had me opgegeven om door recruitment te gaan. Dit houdt in dat je uiteindelijk wil proberen om een sorority te joinen. Ik had geen idee waar ik mezelf nu weer in terecht zou brengen, maar omdat ik met mezelf had afgesproken om op alles ja te zeggen moest dit ook maar gebeuren. Recruitment duurde een week en het is kort gezegd een soort keuring. Het was een soort afvalrace, elke dag vielen er meisjes af die door geen enkele sorority werden teruggevraagd, dus waar de sororities eigenlijk geen interesse in hadden. Dit was een van de ziekste en meest slopende ervaringen ooit. Elke avond moest ik jaren praten en leuk doen tegen miljoenen meisjes en steeds weer afwachten of ik werd teruggevraagd. Ik had geen idee dat dit zo werkte en was dus totaal onvoorbereid. Dit is blijkbaar echt een enorm belangrijk event in het leven van Amerikaanse meisjes, die zich hier al jaren op voorbereiden. Ik heb serieus veel meiden zien huilen en gillen omdat ze niet werden teruggevraagd en die het leven even niet meer zagen zitten. Zo overdreven allemaal maarja wat doe je eraan. Aan het eind van de week had ik een aanbod gekregen van een van de sororities. (Je krijgt een aanbod als elke avond veel meisjes op je hebben gestemd en ze je leuk vinden en dus in de sorority willen hebben. Ook hier had ik geen idee van..) En op zaterdag was het bid day. Dit is de dag waarop je het aanbod krijgt en met alle meiden van de sorority gezellig gaat doen en blij bent dat je erin zit. De sorority waar ik inzit nu was degene die ik heel leuk vond omdat ik al veel vriendinnen had die erin zaten. Ik vind dit hele gebeuren wel wat overdreven maarja het is super Amerikaans en daardoor super leuk om mee te maken. Ik ben heel blij dat ik nu bij Phi Sigma Sigma zit en heb veel nieuwe leuke vriendinnen gemaakt. Ik heb elke week meetings met ze en gewoon feesten en vooral veel chillen. Ook zit ik met een aantal meiden in een basketbal team. Aangezien iedereen heel fanatiek is en erg goed is, chill ik er maar een beetje. Ik ken de regels niet eens. Maar ik ben natuurlijk ook super fanatiek en ik vind teamsporten top dus ik vermaak me uitstekend.
Gisterochtend moest ik de toefl toets doen in Portland. Deze toets is verplicht voor de studie die ik wil doen in Nederland omdat het een internationale studie is. Helaas ging hij niet super goed dus het is nog een beetje afwachten wat de uitslag is. Gisteravond had ik een beach house party in het strandhuis van een vriendin van me. Dit was erg gezellig en een leuke afleiding na die stomme 5 uur durende toets van die ochtend. We hebben daar ook met z'n allen geslapen en zijn de volgende dag naar huis gegaan.
Nu is het toch echt tijd voor een beetje huiswerk. Ik heb de afgelopen weken buitengewoon weinig aan school gedaan omdat ik zo druk was met andere dingen. Dit was weer een lange blog en ja. Tijd voor iets anders.

Later

  • 07 Maart 2016 - 04:24

    Annewil Van Der Laan:

    leuk bloggie dame

  • 07 Maart 2016 - 08:42

    Ellen:

    god an jij bent echt hilarisch

  • 07 Maart 2016 - 08:42

    Ellen Degeneres:

    later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, McMinnville

Anne

Jaar studeren in Amerika aan Linfield College.

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 8605

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: