Linfield College - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Anne Hoff - WaarBenJij.nu Linfield College - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Anne Hoff - WaarBenJij.nu

Linfield College

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 September 2015 | Verenigde Staten, McMinnville

Hallo!

Vorig jaar rond kerst heb ik in een zeer spontane bui besloten om een jaar in Amerika te gaan studeren. Ik had geen idee wat ik wilde doen met mijn leven en ik werd geïnspireerd door de verhalen van mijn broer, die ook een jaar in Amerika had gestudeerd. Ik deed mee met de allerlaatste aanmeldingsronde bij Fulbright (een organisatie die dit soort dingen regelt) en na veel toetsen en essay's schrijven werd ik geaccepteerd om mee te doen aan het programma. Na lang wikken en wegen koos ik om naar Linfield College te gaan, de universiteit waar mijn broer ook studeerde. Na een zeer lange zomervakantie vol chillen met vrienden en met m'n ouders, broer, zijn vriendin en mijn beste vriendin een maand naar China te zijn geweest was het tijd om af te reizen naar het grote land van de vrijheid.
Ik vloog eerst op Washington DC en tijdens deze vlucht zat ik naast een super aardige Amsterdamse studente die haar zus in New York ging bezoeken. We hadden allebei een overstap waardoor we samen nog even konden chillen en eten, wat erg gezellig was. Tijdens de tweede vlucht naar mijn eindbestemming Portland zat ik naast en heel aardig stel. Zij waren met hun drie zoons naar een dragonboten wedstrijd in Toronto geweest, waar een van hun zoons aan meedeed. We raakten aan de praat en ze nodigden me uit om naar hen te komen tijdens Thanksgiving of anders andere leuke dingen te doen. Ik ga zeker een keer wat met ze doen, want het was super gezellig!
Eenmaal aangekomen in Portland moest ik eerst een nacht doorbrengen in een hotel (met 4 andere Nederlandse meisjes) omdat het vertrek naar Linfield pas de volgende dag plaats zou vinden. Dit was met alle internationale mensen en we werden opgehaald door Nick, een vriend van mijn broer, die een aantal nachten bij ons in Amsterdam had geslapen. Een erg leuke verrassing! Eenmaal aangekomen op Linfield moesten wat administratieve dingen gebeuren en toen konden we eindelijk onze kamers in. Mijn roommate was er al en is op het eerste gezicht een aardig meisje. We moeten nog wel aan elkaar wennen. Ze is wel veel thuis, terwijl ik juist veel weg ben en probeer de hele campus te ontdekken en met veel Amerikanen kennis te maken.
De volgende dag begon de introductie voor de internationals. Het zijn vooral veel Aziaten, maar ook een paar Europeanen. De dag bestond uit veel gepraat over Linfield, regels en het alcoholbeleid. Daarna kregen we nog een tour over de campus en toen was de dag alweer voorbij. De volgende dag arriveerden alle normale eerstejaars en was het weer een dag vol introductie, praten en mensen leren kennen. Je wordt ook in een soort mentorklas geplaatst (colloquium heet dat), waar ze je helpen met allemaal dingen die hier op school gebruikelijk zijn. In deze colloquium class zit ik met een heel leuk hawaiiaans meisje, met wie ik eigenlijk op het eerste gezicht vrienden werd. Ze heeft ook hele aardige vrienden uit Hawaii hier dus helemaal leuk. In de avond moesten alle eerstejaars naar het football stadium komen en was er weer een praatje en een cheerleader optreden. De dag daarna was er weer introductie en in de avond weer iets in het football stadium. Dit was een typisch Amerikaans evenement waarvan het doel was om minstens 50 mensen te leren kennen in een uur. Lekker optimistisch. Wel heeel erg leuk en grappig en inderdaad veel mensen leren kennen.
Maandag begon de eerste echte schooldag. Ik heb op maandag eerst fitness, dan psychologie en dan antropologie, allemaal erg kort na elkaar en in de avond nog colloquium, dus dat is een lekker drukke dag. Met fitness wordt vooral zumba gedaan en een aantal keer buiten gesport, dus ik vind het helemaal leuk. Dinsdag had ik pilates, een soort zware yoga ofzo, en in de middag history of east asia since 1800, maar dat vond ik drie keer niks dus die ga ik laten vallen. Woensdag heb ik hetzelfde als maandag en donderdag hetzelfde als dinsdag. Vrijdag heb ik nog psychologie en dan is het alweer weekend. Ik heb nog niet heel veel moeite met het Engels, maar het academische vind ik wel even wennen. Ze gebruiken hier een aantal termen waar ik nog nooit van heb gehoord, dus hopen dat dat me allemaal een gewoon wordt binnenkort. Ook is zijn ze hier niet vies van wat huiswerk. Zo kreeg ik de eerste les al gelijk een essay op en moet ik voor elke les voor elk vak minstens 50 pagina's lezen, wat wel even wennen is na zo lang vakantie.
Ik begin al goed te wennen aan het leven hier. Ik vind alles heel leuk en join veel clubs om een beetje mensen te leren kennen. Iedereen is super aardig en ze vinden het allemaal erg interessant als ze horen dat je een international bent. Zeker als je zegt dat je uit Amsterdam komt haha. Ik ben wel heel erg druk en heb nog geen nacht een normale nachtrust gehad. Daardoor begin ik nu wel erg moe te raken en is de vrije dag komende maandag (dan is het Labor Day) meer dan welkom. Ik vind het wel echt helemaal leuk hier, dus ik hou het hier nog wel even uit hoor!

Daaag

  • 03 September 2015 - 07:26

    Ellen:

    Leuke blog annie! Leuk om te zien wat je hier doet enzo. hehe

  • 03 September 2015 - 08:34

    Sophie:

    Leuk Ann!! Ik ga dit zeker volgen! Mis jou xx

  • 03 September 2015 - 10:57

    Florentine:

    Jeetje Anne, wat een programma!
    Na alleen het lezen moest ik al even bijkomen...
    Geweldig dat je zo veel leuke, spontane mensen ontmoet en dat iedereen zo aardig is.
    Veel succes en plezier!!

  • 03 September 2015 - 12:31

    Netty:

    Wat een verassing. Ik ben meteen helemaal bijgepraat. Je stort je er helemaal in begrijp ik.
    Geweldig! Van Ellen foto's gekregen waarop ik schitter door afwezigheid, hoe kon ik het verzinnen maar met zoveel nieuwe indrukken ben jij daar wel overheen! Liefs oma

  • 03 September 2015 - 14:30

    Sonja:

    Anne, wat geweldig leuk ook voor het thuisfront zo'n uitgebreide, en leuke en positieve blog. Super ben je! Fijne tijd daar! Liefs, Sonja

  • 03 September 2015 - 16:34

    Luna:

    Super leuk An!! En goed zo dat je stomme vakken laat vallen, gewoon doen waar je blij van wordt:)
    Seeee ya soooon (op een skypedate?:) )
    Lieeeeeefs en miss you!

  • 03 September 2015 - 19:54

    Jos, Je Oom:

    Leuke blog, Anne! Veel plezier!

  • 03 September 2015 - 21:08

    Sjak Smolders:

    Klinkt lekker allemaal Anne! Leuk om te lezen! Blijf je volgen. Geniet!
    Groetjes (tante) Sjak.

  • 10 September 2015 - 09:06

    Mieke:

    Hi Anne ! Wat een ontzettend leuk verhaal ! Wil meteen ruilen ! Ga zo door lijkt me ! Liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, McMinnville

Anne

Jaar studeren in Amerika aan Linfield College.

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 757
Totaal aantal bezoekers 8608

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: